4 факта за мъжките парфюми, които вероятно не знаете

От | 13.03.2015

4-ри любопитни факта

Факт 1: 33% от мъжките парфюми се използват от жените.

Един от най-продаваните аромати за мъже е Aramis. За първи път е представен през 1965 година като до голяма степен е повлиян от Cabochard (аромат за жени), създаден от същия парфюмерист през 1958-ма година.

Повече от половината от всички мъжки одеколони се купуват от жени, поради което най-продаваните мъжки аромати са тези, които биват и най-харесвани от жените. Около 1/3 от мъжките парфюми, всъщност са закупени от жени – за да ги използват те.

Факт 2: Броят миризми, които трябва да научи професионалистът

Работата на експертите по миризми изглежда много лесна – просто помирисваш и определяш аромата. В действителност, обаче, тази работа не е никак лесна! Професионалистът в тази област е необходимо да научи 2000 броя миризми, взети заедно, които да разпознава при различните парфюми. За трудността на тази дейност свидетелства и броят професионалисти, налични в целия свят – те са само 1000 и много от тях получават 6-цифрени суми за заплата. Те обикновено прекарват около три години като стажанти-парфюмеристи като за този период се научават да идентифицират всичките 2000 съставки само по миризмата. След това прекарват още 4 години като чираци. Големите имена в бранша са Карлос Бенаим (Келвин Клайн Итърнити, Емпорио Армани Уайт, Ралф Лоурен Поло), Маурис Роучел (Дънхил Фреш, Гучи Енви, Наутика Воядж) и Алберто Мориляс (Гивенчу Поур Хоум, Булгари Блу, Томи).

Факт 3: Fougere: Семейството от миризми, към което принадлежат много мъжки аромати.

Още от 1904 година, когато Guerlain представя Mouchoir de Monsieur, много от ключовите, най-добре продавани аромати са били „Fougères”, което значи „папратоподобни”, терминът „fougère” се използва за описание на аромати с нотки на базата на лавандула и дъбов мъх, като Mennen Skin Bracer, Paco Rabanne и Tommy.

Факт 4: Чувствителността на усещането на миризмите.

Усещането на миризми е най-чувствително от сетивата. Хората могат да си спомнят различните миризми с до 65% точност след период от една година. Само за справка, при визуалната памет, процентът е 50 – но не за 1 година, а за три месеца. Този факт е характерен за всички, не само за любителите на мъжки парфюми.

Източник на информацията: DailyMail.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *